11 Jun 2013

walimah sweet 17

assalamualaikum..

hurm..testing..testing suara.. Alhamdulillah.. nikmat kesihatan dikembalikan.. baru-baru ini telah berlangsung satu walimah sanak saudara.. adik sepupu yang duk betui2 belakang umah ai.. maka, ada sket2 tanggungjawab untuk membantu..kecik lagi beliau.. nak ambik spm tahun ni.. dan juga umur pengantin lelaki pula 19 tahun.. persediaan?? hanya tuhan yang tahu akan kehidupan seterusnya.. rahmat Allah ada pada yang yakin dengan janjiNYA.. """mane ustaz yang baik..dia baca x ni :P :)"""

berbicara soal cinta... saya begitu mengagumi setiap bait dan nasihat oleh syeikh rohimuddin. MasyaAllah..tabarakallah.. begitu meusuk kalbu hati ini. pesanan yang sering membuatkan kita terkesima membacanya.. antaranya "Jika seseorang itu mencintai kekasihnya, maka si dia harus mencintai apa yang dicintai oleh kekasihnya itu.” 

tambah lagi kalam Syeikh Rohimuddin. 

dari blog akhi ariff : Bila ada seorang lelaki yang mengatakan dia sanggup untuk tunggu seorang wanita yg dicintainya selama mana pun, maka sebenarnya lelaki itu adalah berdusta.. SYAITAN katanya..

jangan terima mana-mana lelaki kecuali yang datang melamar untuk dijadikan isteri.. 

kemudiannya, syeikh ada mengatakan, jodoh itu kuasa Allah, bila mana Allah mengizinkan, maka akan terjadilah ia.. jadi tak perlu risau akan jodoh yang sememangnya telah ditetapkan oleh Allah..



sedikit gambar2 suwitt la kot :) ..
 nak katanya budak2 lagi.. bila tok kadi gtau walinya yakni ayah beliau.."6ti, bila ayah tanya.. ayah nikahkan syafika dengan sekian2.. syafika jawab.. saya terima dan saya redha.." pah2 budak dengan xdak perasaan ikut jer.. macam dialog tv.. huhu.. kalo aii.. nangis sudah... sedih kot.. nak lepas dari tanggungan ayah.. huhu





bersama mak ayah beliau

eh..sesat pulaks beliau nie.. hehe..
p/s : hati mula risau jika cinta terhadap makhluk melebihi yang ESA.. fitrah yang gusar menjadi fitnah.. moga dipermudakan yang halal.. amin ya Rabb..

Tiada ulasan: