18 Jun 2013

tik..tok...

bismillahirrahmanirrahim...

allahu.. berat rasa hati nak menamatkan episod "sendiri" ini, bukan semudah yang dikata,. Kadang bila dimuhasabah..bila direnung2 dek akal.. allahu,, perasaan hilang.. berlawan dan bertinju dengan en.syaiton ni untuk menetapkan hati. 2 malam yang lena.. bermimpikan yang tidak sepatutnya.. kata ustaz.. syaitan akan menyelubungi kebaikan dengan kelemahan dan sebaliknya..

hari ni saya menunaikan ibadah sunat untuk kekuatan jiwa.. merintih menghadap ilahi.. agar benar perjalanan hidup ini berlandaskan syariat.. agar jiwa kuat.. berapa kali dah hampir failed nak berbuka..kui2.. allahu.. payahnya nak mujahadah..



sukarnya nak menetapkan sesuatu yang belum pasti.. demikianlah allah rencana yang terbaik untuk hamba.. kata ustaz "sabar tu akan bawa kemanisan" :) mende yang baik akan hadir pada waktu yang cepat.

dah start kena beramal surah toha.. agar dilembutkan hati bonda2 sedunia untuk insan2 yang lemah ini.. Allah suka hambaNYA yang berusaha untuk menjaga kebaikan dalam kehidupannya.. "dia" insan yang sangat baik. moga Allah beri peluang pada yang mengejar kebaikan dunia untuk bekalan akhirat.. AMIN

Tiada ulasan: