28 Jul 2011

selamanya takkan mungkin


assalamualaikum w.b.t

Entah apalagi nak diluahkan..entah apa lagi nak dicoretkan..teman kesayanganku ini, sangat setia bersamaku..menerima segala luahan hati tanpa sebarang kata. segalanya berlaku dengan begitu pantas..."sayang" ye..saya mengetahui erti sayang..saya merasai erti penyayang..namun bersikap penyayang kadangkala membuatkan termakan diri.. "rindu" ya..saya sentiasa rindu..pada insan-insan yang rindukan saya selalu...namun saya tak mampu merindu kerana disebalik rindu ada sendu.
Saya sangat cintakan segalanya yang membawa kebaikan pada diri saya. namun kecintaan ini menyebabkan hati tiada rasa..jiwa sering terluka..kebaikan ini yang sering menerjang segala kedamaian.. saya faham erti cinta dan kalian lebih mengerti istilah mencintai..dicintai..ungkapan asasnya adalah kebahagiaan namun segalanya begitu berbisa.

saya memberi segala yang diminta..saya menyerah seluruh kepunyaan yang ada agar terbukti setia itu pasti..saya menyerah segala janji agar semua perkara menjadi nyata.namun kepercayaan saya selalu digugat..kesetiaan saya semakin tercampak.. ke mana segalanya setiap kalam yang sering dituturkan..

saya tak suka orang marah-marah..saya xsuka orang mengangkat suara..saya sanagt pantang pada kelakuan tidak sopan..saya sanagt elergik pada orang yang tak berakhlak..kerana saya sentiasa dikelilingi sahabat yang sentiasa berlapang dada..saya sentiasa dikelilingi manusia yang menegur sebagai tanda sayang..saya dikelilingi insan yang sentiasa menghormati dan menganggap semua ada kelebihan dan kekurangan sendiri.. saya juga paling tak suka marah sebab saya bukan dididik sebegitu..

namun.. saya terima segala teguran yang diberikan..saya menerima segala kesalahan yang saya tidak sedar..saya muhasabah segala kekurangan yang ada..saya seringkali menilik kelemahan yang ada..saya juga tidak sedar..kelakuan manakah yang bercanggah..kelakuan manakah yang membuat orang terluka..

selamanya takkan mungkin merasa satu jalur kehidupan..gelombang dan simpang pasti bertamu..kukuhkan diri disitu dan berfikiran positif selalu..hidup sentiasa dibelenggu.. maka bebaslah dengan keimanan yang ada.. saya sukar mempercayai erti keikhlasan..erti persahabatan dan erti kasih sayang.. kerana pengalaman silam sering membuatkan diri ini terjurang dalam sesuatu hubungan.... serik sebenarnya.. maafkan diri ini teman..maafkan..

2 ulasan:

NooR AzLen BinTi HaRoN berkata...

assalammualaikum

ana kurang pasti..

tapi ana rasa seperti yang ukhti rasa sekarang ini..

sabar ya ukhti:-)

nukilan ukti bagaikan meluah segala perasaan ana saat ini..

nadya solahuddin- "mengukir rasa hati disini" berkata...

jazakillah ya ukhti.. merasa seakan kecewa kerana pernah merasa sebuah derita.. namun allah sentiasa menghadiahkan pelangi untuk diri kita semua..bersyukur!! :)