10 Sep 2013

disebaliknya..


Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah.. masih diberi nikmat berjalan bekerja dan melakukan Ibadah seharian setelah hampir 4hari sehingga ke hari ni..derita keracunan makanan.. oh no.. 4kali sudah.. mcm adik beradik pulaks penyakit ni...cuma kali ni beserta kembarnya..demam.. kalo check suhu boleh merekah mende alah tu.. banyak dosa ni.. Alhamdulillah.. Allah bagi peluang mengingatkan.. hati kena selalu bersih.. jiwa kena kuat dengan agama.. alquran jangan lupa baca.. qiam jangan tinggal.. semua Allah beri untuk kita DEKAT denganNYA selalu..

semalam my mother call.. kul6.45.. tetiba lapang dan tenang jiwa dirasakan. ada seorang teman yang dicintai merajuk..marah la cket.. mungkin dengan sikap hamba yang agak request something everytime.. huhu. dia sabar je.. oleh kerana suara ibu menyemai benih2 ketenangan..Alhamdulillah..sahabat hamba tu sudah reda dan memaafkan hamba.. beliau pon sangat bersabar dan cool orangnya.. semoga Allah pelihara beliau :')

semenjak dua menjak ni saya memerhati mak penyer koleksi goodies beg/doorgif pengantin untuk tetamu.. kekadang.. tengok kat almari rumah mcm muzium plop.. gelas kecik..cawan kecik..sudu kecik, pinggan kecik,..pasu kecik..semua kecik2.. kalo ade orang kenit.. bahagia hidup beliau.. boleh guna.. kekadang pula tengok bawak balik pensel sebatang diikat riben.. oh no.. kreatif?ekslusif?bajet?adat? or apakah sebenar tujuan diberikan mende alah ni.. hmmm.... :) kekadang nampak macam hiasan..boleh la..cantik bangat.. cuma ada la kemusykilan..namun segalanya bergantung kepada bajet..keikhlasan.. jangan sampai hati jadi xtenang..mengungkit atau membanding2..yang xsyok..pinjam duit sana sini untuk nampak grand.. xmo..xmo..xmo.. kalo orang yang "berada" boleh bajet just bunga telor n lolipop.. ade juga yang bagi air mineral cup n apollo je.. semua terpulang pada pemikiran tuan/puan. bersederhanalah.. railah tetamu dengan makanan majlis yang pasti bersih..sedap..cukup dan mengenyangkan.. dulu ingat mysister nikah.. lauk tengah gelegak dalam kawah dikautnyer.. memang keras lah..pah2 tetamu buang gitu je.. PEMBAZIRAN..

dalam pada itu.. saya menerima kunjungan tetamu untuk menempah dewan bagi acara majlis kenduri kawin..aqiqah..konvensyen.. bila mereka isi borang kebanyakan untuk acara majlis kawin lah.. tengok majlis.. bulan 3.. bulan 5 2013.. fuyyoo..semua dah clear bab2 majlis n persiapan.. hmm.. bila lihat order untuk bunga telor n doorgift.. majoriti pon dah close order sampai tengah tahun depan pon ada.. hoho.. memang begitu ek persiapan sekarang ni? sangat pantas.. semoga selamat la pada kengkawan hamba yang majoriti akan melaksanakan pernikahan pada bulan 11 dan 12 ni.. semoga diberkati..

sebentar tadi penerima kunjungan muslimat pas sini.. rupanya dia pon sudah lama tidak dapat mesej mengadakan usrah dan pogram2 tarbiah,, ingatkan ai je terlepas pandang.. kena kuat semangat lah.. usaha berganda lagi kena cri.. orang yang berada dalam zon selesa (ada kawan..ada trnaspot..ada usrah mingguan, jadi ajk pogram) xkan merasa bagaimana kita rasa.. semua senang nak bercakap.. nanti mereka rasa sendiri baru tahu.. apapon.. semua ujian bertempat dan tepat pada hambaNYA.. chaiyok2.. buah hati saya berpesan.. jaga KEBERKATAN...

**iklan.. jom menderma..


Tiada ulasan: