9 Jun 2011

segalanya cukup indah


salam bertamu didataran hati :D

melukis lagi segala rasa disini..terlalu rindukan perasaan ini.. sebelum2 ni habis je paper final exam, terus ke lab libry...meluah segala yang terbuku dihati. lebar juga senyuman nih :) template baru yang sedari semalam lagi xdapat nak buat.akhirnya menjadi juga. mata kian terasa pedihnya, dapat tidur dalam 4.30-6 pagi.. ini sahaja waktu terlelap.. peliknya balik terengganu 2hari..2malam lena sungguh2 tanpa kipas n xrasa panas pon..berada disini..tidur bawah kipas no.3 pon. tilam masih belum dapat disentuh.bahang cukup terasa.terasa seperti disalai atas api.. seminggu sudah tidur diatas simen lantai yang beralaskan tikar getah. kesukaran melelapkan mata..selama sebulan disini.payah benar nak lena. yang pasti udara terengganu pasti selalu dirindui.


rasai sedikit yang bermakna

penyelia, puan azlina datang darpada kampus unisza melawat anak2 buahnya disni. terubat juga dengan keperihatinan dan bertukar cerita kawan2 lain yang sedang praktikal disekitar selangor dan kL. akhirnya BIG APPLE menjadi pilihan hidangan tengahhari. :) . banyak kali sis menatap result final exam semester 6. tetiba mata terasa pedihnya.. gembira atau kecewa? kejayaan @ istidraj? sentiasa menghantui..ya..memang sis usaha betul2 untuk mendapatkan keputusan sebaik ini. namun apa daya bila dihitung2 bercampur pula dengan dosa dan noda. dimana nilai barakah 3.78 keputusan yg digapai. semester lepas memang hard betul2.. dapat 3.68, melepasi target. pertama kali sis melihat ibu bangga dengan kejayaan ini.. apapon rezeki itu dari allah. moga segala kesilapan tidak diulangi. terhibur juga dengan cerita yang sedang hangat dijabatan :). ada student mendapat fullmark dalam final exam. betul semua.. 50/50. kecoh pensyarah lain dengan pendirian ust wan saifuldin mempertahankan studentnya itu... huhu.. terharu betul. bak kata puan azlina "pandai betul budak tu ye lebih dari pensyarah..xpernah2 ade dalam sejarah dapat 50/50''. gurauan itu bersahaja tapi terkedu juga sis mendengarnya. bila sis tanya ust. "macam ne saya bleh dapat fullmark...banyak soalan..memangla semua boleh jawab " jawab ustaz "dah enti jawab semua dengan betul..ust bagilah.. walaupon ada yg pertikai tapi ust pertahan, anak murid kesayangankan.." huhu..kembang juga saat itu. apapon.syukran ust. bagi kenangan manis buat sis..terharu... ='(

bila diri disayangi..

sis kena kuat.."ramai yang sayangkan nadia" gementar juga bila diucapkan sesuatu yang sukar dirasai.tenkiu pada kak shahirah said yg sudah berpenatan memberi khidmat kaunseling sepagi menenangkan apa yang telah berlaku pada sis lewat malam tadi. apapon.. terlalu pasrah sudah.. sis bahagia dengan apa yang berlaku.. ditambah dengan penjelasan sebenar2 apa yg berlaku oleh seorang ust. selama ini ditipu hidup2@mati2.. apapon..syukran ust.. pandangan dan keperihatinnan ustaz amatlah ana hargai. keletah kanak2 rebina.. pah,deqna n acik turut membuatkan diri ini memandang segala masalah umpama melepaskan lelah yang terbuku. begitu juga teman setia sepanjang setahun ini iaitu nadiha. romate,housemate,clasmate yang banyak berkongsi segala rasa.. keceriaan hidup seharian dengan penyelia kak faiza,maryam n kak ain..segalanya cukup indah untuk dibandingkan dengan tangisan yang tak bermakna. terima kasih tuhan..ya ALLAH..

4 ulasan:

sobrunjamiil berkata...

salam alaik,,,,
tahniah!!!
mantop Ya,,, Alhamdulillah,, rezki Ya lagi tu,,,
sape kate Ya dok Buleh,,, tgok tu,,, full mark lg,,, DL dah lepas first class,,, tahniah,,,
moga kejayyan tu kekl berterusan,, untuk kita sume,, untk Islam jgk kan,,, bkn untk sape2 gak,,
moga terus kuat n tabah kt sane ye,, ;-)

Nurul Iman "Yakinlah Allah Kan Ada ^^," berkata...

kak sobar ke nih?huhu..xtau pon ade blog..xhabaq ye.. emm.. apa yg ada pada kejayaan tu.. namun harapan hanya sebetul2 pada islam skrg.. iallah..buat yg terbaik untuk dapatkan "dL dalam gerakkerja islam" takbir..amin
tq ba :)

mawarberduri berkata...

masyaAllah mantop k.nad dqna nih!!! aihh ni y nak buat smula nih tagline 'DYANADYA"

amboi dqna siap caps lock gtu :)

masyaAllah alhmdlh yaAllah ats nikmat dan kasih sygMU utk shbt ksygn ku y byk mgajar erti hidup pd kami ini~

DL u Islam, u elakkn perjuangan terfitnah krn akademik. akk mmg qudwah tbaik la u deqna! :) alhmdlh :)

p/s : da lme laa k.ba ad blog k.nad ^^

Nurul Iman "Yakinlah Allah Kan Ada ^^," berkata...

deqna: kamu nih.. baca dengan emosi.. ni tak boleh citer kejadian sebenar nih.. 6ti musti bawa parang.. apepon.. yg bermnafaat itu jika tidak untuk orang lain..untuk diri sendiri..