14 Nov 2010

~bingkisan untuk Rabbi`

Salam meniti sebuah perjalanan.

Kala zikir berkumandang,hati mula tunduk kepada pencipta.bergetar seluruh jiwa raga. Masih bersyukur tatkala hati ini masih hidup atas nikmat iman dan islam. Malam yang sangat sepi,meninggalkan seorang hamba yang sesat dalam pencarian diri sendiri. Jangan tinggalkan insan itu ya Allah. Dia cukup lemah untuk mengharungi seorang diri. Mata membeku biarpon sakit menahan resah didalam hati.sukarnya mengalir setitis air mata untuk yang maha esa. Memandang ke hadapan merasakan terlalu jauh perjalanan ini,gusar,hampa dan terkilan sepanjang laluannya. Melihat ke kiri terasa hangat dengan tamparan dosa dan noda. Sedar atau tidak ia telah pon berlaku. Memerhati ke kanan merasakan secebis kudrat mempertahankan sebuah amal. Berpaling ke belakang meresahkan jiwa. Meninggalkan waktu yang sangat sukar digapai kembali.

Tika ini masih kaku berdiri. Masih tidak melangkah.ingin berhijrah sekalipon sukar. Bukannya terlalu bodoh diri ini menilai makna sebuah kehidupan. Bicara mana sempurna pada kalam yang berlainan maksudnya. Bila diuji akan hadirnya sebuah pengharapan. Yakinlah bahawa segala milik tuhan. Sekalipon diambil,sekalipon terjatuh, jika benar itu milikmu.pasti menjadi hak. Bersyukur sangat sukar dari bersabar. Mungkin kata-kata bias mengucap sabar. Tapi hatilah yang remuk menderita. Namun untuk bersyukur dalam bahagia dan senang.sangatlah sukar. Sedarlah tika diuji, pencipta MAKIN menhampiri hambaNYA. Mendengar luahan rasa kecewa, jeritan hampa, esakan sengsara, bisikan dari hati terus kepada rabbi. Masih ingin mengingkari hakikat sebuah kehidupan?

Sis : sekalipon dalam kegelapan, jangan menangis! masih akan ada mentari bila tiba waktunya. Masih ada bulan bisa memberi cahaya. Lihatlah alam. Fikirlah hikmah yang belum tersingkap. Mood : resah melihat amal. Gelisah dalam ibadah. ALLAH engkau dekatlah.. :(

* masih blurr menghafal n meneliti tajuk2 exam. baca dah berkali2.kenapa ni sis..


Tiada ulasan: