10 Okt 2010

~Bangkitlah Mujahidah~


ALLAH S.W.T. ada berfirman,

“ Mungkin apa yang kamu tak suka tetapi perkara itu baik bagi kamu, mungkin juga apa yang kamu suka, tetapi perkara itu buruk untuk kamu, dan ALLAH itu tahu, dan kamu semua tidak tahu”

bismillahirrahmanirrahim..salam mujahadah wahai mujahid dan mujahidah sekalian..

realiti yang harus dilalui..

syukur pada ilahi..segala kurniaan masih diberi kepada insan yang lemah ini.cukup bertuah.. sebulan yang mendera mental dan fizikal. akhirnya terlerai sudah segala persoalan. bukannya tidak ada sahabat yang menasihati namun kenapa bagai daun keladi.keikhlasankah sebabnya? bila murabbi berbicara..tembus segala benteng dan saki baki yang merosak jiwa..sedikit tapi kesan yang berpanjangan insyaALLAH.."sudahlah berkabung..esok2..pakai baju warna ceria2..terang2 ckit..jangan nampak cam orang cerai mati.." ayat gurauan namun disebaliknya amanat yang perlu dilaksanakan..murabbi lebih kenal anak2 nya.. moga ALLAH Sentiasa permudahkan urusan ayahanda tersayang ini.. selama ini cuba mengelakkan diri..bisikan syaitan ini terlalu kuat..akhirnya bisa dilawan..alhamdulillah..terlerai segalanya..ada perancangan hebat menanti..isbir..

capailah..

"carilah syurga didunia..iaitu ketenangan hati..jika tidak pernah kamu memiliki..sukarnya juga kamu dapat syurga akhirat" Bahagia di dunia, tenang dan senang di dalamnya, kemudian bahagia pula di akhirat, bahagia kekal abadi di sana..

Rasulullah SAW:

“Ajaibnya orang beriman, sesungguhnya setiap urusannya untuk mereka adalah baik, sekiranya mereka diuji mereka bersabar, dan sekiranya mereka diberikan anugerah mereka bersyukur.” Hadith riwayat Bukhari dan Muslim.

2 ulasan:

Hamba Dhaif berkata...

salam perjuangan..sila hayati kata2 yg ana nk tinggalkan ni yer

"Berjuang tak pernah senang
Ombak derita tiada henti
Tenang resah silih berganti
Inilah sunnah orang berjuang.."

buat sis nadya n semua sahabat..doa ana,semoga ntum terus thabat pada jalannya..kalau bukan kita siape lagi nk mendukung Deenul islam tercinta ni kan..??

teruskan kalam2 dakwah ini..sangat bermakna bagi orang nak cari redhaNYA..ameen..

~AHSANTI YA UKHTI ~

Nurul Iman "Yakinlah Allah Kan Ada ^^," berkata...

betul tu deq wan..cuma sebagai hamab dhaiff..jiddan2.. tersungkur juga di sebalik ujian yg xseberapa ini..