2 Dis 2010

"kenapa tak rogol saya"

salam,alaik..perkongsian buat para muslimah pembangun ummah.

Hilmi Halim

Kisah benar ini berlaku di US (Amerika Syarikat).

Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar Allah membantu dia di saat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah perogol itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that night even though you know that I’m alone?”

(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other one was by your left side. If you were alone of course you will be my victim.”

(Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak. Kalaulah awak sorang-sorang malam tu, sudah pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia baca malam itu.


> buat para muslimah sekalian..jgn takut nak pi blok depan..nak kuar malam sorang 2kalu menuntut perihal amal islami..yakin..yakin Allah melindungi kita. tingkatkan amal.tingkatkan mujahadah..muraqabah..hidup untuk islam :D (^_^)V

4 ulasan:

NooR AzLen BinTi HaRoN berkata...

Assalamualaikum
kisah ini sy penah baca sblm ni.smoga ALLAH sentiasa melindungi kita semua.AMIN YA RABBAL ALAMIN

HaDi berkata...

Salam ustazah...

Macam pernah ku baca artikel ini...tp dimana ya...
rogol...bkn setakat bejalan di lorong gelap je kena..tp org yg duk diam kt dlm umah sendri pn x terlepas...
Bhy2...hanya iman di dada saje yg blh menyelamatkan org daripada nak merogol dan mangsa yg mungkin dirogol...
pasni pmpn sume kna la pakat2 p blajaq taekwondo...demi keselamatan diri..=P

nadya solahuddin- "mengukir rasa hati disini" berkata...

to azlen
ya naam. ambik dari blog yg bermnafaat u dimanfaatkan kepada semua..iallah..muslihat hebat :D

to hadi
enta kan suke walking2..hehe..mujuq ana xduk diam kat umah ye..iallah.. pergantungan dengan allah penting.. muslihat hebat.iallah.. :D

Tanpa Nama berkata...

kita pun pernah dgr crita ni... tambah: perempuan ni sellu baca ayat kursi lepas solat ....dia xpernah tggl utk bca ayat kursi selepas solt 5 waktu...