28 Sep 2010

~Dengan namaMU ya ALLAH~

SALAM MUHAJADAH..SEBERSIH FIKRAH..SETULUS JIWA MENGGAMIT HATI MENERUSKAN SAKI BAKI MAKNA SEBUAH KEHIDUPAN

PERJALANAN YANG MASIH PANJANG JIKA USIA DIRASAKAN TIDAK BEERTI DALAM MELAYARI SEBUAH KEHIDUPAN. .selawat dan salam buat rasul junjungan. moga diri dalam syafaat dan menfaat sentiasa. berkongsi tazkirah disurau saodah oleh penceramah yang merupakan pensyarah dibumi beriman ini. rindu saodah T_T ..

bercerita tentang kemaafan dalam kehidupan seseorang. sukarlah..dan sangat sukar untuk memaafkan seseorang sebenar2nya. memanglah, kita dibibir mampu mengucapkan "saya dah maafkan dia" namun jauh disudut hati belum mampu sebenarnya. hati n lidah selalu sukar bersepakat dalam mengzahirkan sesuatu dan menggambarkan keikhlasan. "sedangkan nabi ampunkan ummat" penuh idea ust menjelaskan kepada hadirin. ayat2 ini selalu kita dengar..betullah. kita bukan nabi..manusia biasa. yang banyak buat salah dan silap. tahap kelembutan hati dan kemaafan seeorang juga berbeza-beza. namun, ingatlah.. kita berhutang dengan manusia wajid dibayar sesama manusia..jika berhutang dengan allah..hanya kita dengan allah. bila melibatkan manusia ni. susah dalam kehidupan kita. contohnya mengumpat :) , tambah ust lagi. bila sebut mengumpat, terus orang perempuan yang dikatakan serasi dengannya.terbayang wanita terus..walhal lelaki juga sama. namun ayat je diubah suai " kami sedang membincang masalah ummat" sungguh berkesan gaya penyampaian ust yang bersahaja. amat rugi bagi siapa yang sekadar menghabiskan waktu magrib dengan fesbuk,asgment,basuh baju,pi cafe.. dunia kita kejar sedang akhirat ingin mendekati..kita yang menjauhi..alangkah rugi manusia..

lagu baru yang berjaya menawan hati ini..titisan air mata mampu mengalir bila mendengar..seolah2 kita sedang berbicara dengan allah. ya allah.. lindungi sahabat2ku.. adik2 ku.. umar n farhan. moga mereka tidak diuji diluar kemampuannya.. sama2 hayati~

padamu ku bersujud

ku menatap dalam kelam..tiada yang bisa ku lihat
selain hanya nama-Mu Ya Allah..esok ataukah nanti
ampuni semua salahku..lindungi aku dari segala fitnah

kau tempatku meminta..kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya..hamba-Mu yang slalu bertakwa

ampuniku Ya Allah..yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu..dalam sunyi aku bersujud


Tiada ulasan: