29 Jun 2013

sis ALCATEL

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..


Sedang menonton piala FA.. ganas ngat main bola..hoho.. "gocoh" ke gane.. tv1 ada tilawah.. tv9 ada cerita.. macam2 ada.. atas iman untuk memilih yang mana.. menonton bola eratkan ukhwah..hehe.. bergema sorakan didewan makan oleh anak2 darul akhyar dan bergema juga didewan almunirah sane.. sebarkan berita sentiasa..di sana pon ada orang tu serius sungguh.. "no kacau2 "..


Alhamdulillah.. sebenarnya ramai insan yang sayangkan kita dalam kita tak sedar..huhu.. semalam.. dr.norizan..Bonda unisza mesej "nadia..awak kat mane.. saya ada beli cenderahti untuk awak dari istanbul" ..huhu.. sangat touching..dr ada perbentangan kertas kerja di istanbul.. ingat jugak beliau pada hamba yang hina tadi..

cerita alcatel.. handset yang berharga rm50 setelah menggunakan rebat..hihi.. adik2 darul akhyar memanggil ai dengan panggilan glamour.. sis alcatel.. sudah tenggelam sis alfateh.. ape da.. bermula disini lah.. habis semua digeledah..bermula dari whassap..wechat..kakaotalk,,habis semua dah ngader2 untuk mencuba.. sehinggalah maghrib tadi..saya menerima add daripada seorang pensyarah "puan hafiah" dalam wechat..huhu.. dari mana beliau dapat no.saya? bonda kesayangan saya yang seringkali "ingat" akan saya sorang ni.. "nadia..awak sihat ker?" "puan...mcm ne dapat no.saya?" "anak2 saya lah buat ni" 
huhu.. macam2 pulak yang allah kurnia..kita tak perasan..alhamdulillah.. 

ini adalah alsyiput.. hee.. farwizah assyifa namanya.. usia 1 tahun.. akhir2 ni begitu bermanja dengan cheya.. kikiki..masa duk dalam keta.. dia ngade2 senyum2..cuit2.. masa tengah drive..tetiba dia nak duk kat seat drive..mujur tak terbabas.. biasanya takot..almaklum lah.. menjadi singa jadian dirumah.. marwan..huda dan hadi sudah mengenal siapa cheya sebenarnya..hoho..sebut je.. "cheya...tengok ni..hadi ni.." menikus serta merta..tahu lah dia siapa yang akan mai.. jadi anak soleh ye.. manja la puas2..nanti nakgi jauh..hehe

alhamdulillah..teruskan tingkat amal ibadah.. mungkin yang sedang kita miliki bukan milik kita sebenarnya..namun kita mampu dan boleh memohon berharap dengan penuh "khauf" dengan wasilah2 yang telah dikurnia melalui doa2 mustajab.. perihal perkara yang membawa kepada kemudahan.. yakinlah dengan janji Allah.. teruskan sujud dan solat serta sabar.. mantainkan qiamullai.. ada secebis khusyuk dan tawadduk disitu.. penuhi subuh dengan zikrullah.. jangan lupa kayakan diri dan rezeki dengan dhuha dan alwaqiah.. serta helaian alquran untuk mengubat hati.. countdown ramadhan ni.. jom kita usaha menjadi soleh..musleh.. muhsin dan mukmin.. biiznillah,.. jom jadi baik :)

Tiada ulasan: