22 Dis 2011

sembang bantai

salam,alaik...

p/s : ust don datang kampus la..pagi tadi :)



perang sembang telah berlalu dengan kemunculan video oleyy. makanya.. sembang bantai yang tak dah pekdah tu tok sah tengok la..melahirkan rasa kekejaman pada bicara dengan sumpah seranah.. kekadang..suke buke youtube dan tgk video tu just nak tengok komen2 dibawah sahaja.. mak oiii... sorang2 punya ayat.. dahsyatt. kalo la komputer tu boleh terjemahkan emosi dan nada tullisan tu.. saya rasa maunyer meletup laptop or video tu..ish2.,..manusia sekarang..

kemunculan itu serentak dengan isu ludah meludah pulak.. eyyuuuwkkk.. tak dak bahasa len ka nak guna..femes lak nama adam adli.. saya pon nk gak jadi hawanya..haha.. apepon.. semua berhak bersuara dan beri pendapat.. tapi..tapi.. kepada penulis dan pengkomen2 blog tu..ish2.. beradap la sikit..berjiwa syariat la sikit jika tak dak jiwa rakyat.. ni la yg ulama kata ni..banyak cakap..banyak salah..banyak dosa..

hangat2 pula isu ust nasha dan dr hasan ali..yg ni lagi panas dari pisang goreng..ibarat tak sempat masak..terus cedok lam kuali minyak tuh.. ramai benor pemerhati dan pemerli..saya juga cakna isu-isu semasa dan melihat juga kronologi..tapi xdak la menghukum @ sessekali membaca utusex meloya.. berbeza pandangan tu biasa..kalo kita tak setuju xyah bantai nak pertahankan pendirian kita.. malu eh..tunjuk hero bodoh gitu.. cakap la lek lok.. jiwa bersyariat kalo xnak jiwa rakyat...ke guane..kita bior la bigbos kuar satu kenyataan.. dan muhasabah diri kita nih.. kalo orang2 tua yang istiqamah berpuluh tahun boleh berbolak balik.. kita ni bak putik jagung..pantang sergah..jatuh tergolek.. itu la sebaiknya... ambik ibrah dan pengajaran.. kaji dan bagi solusi..bukannya nak hentam sana sini cari bukti sambil mendedahkan betapa kelemahan parti.. apepon kita harap dr hasan ali kembali kepada konsep adab dan akhlak menghormati keputusan pimpinan..

bila la kita nak ABU.. kalo kita dah hangus dengan isu2 kecik begini yang dibesar-besarkan..isu lembu hampir2 tenggelam..isu lewat dsai plak timbul2 pelampung.. marilah sama2 cegah jenayah..hehe.. ade plak.. tapi sebetulnya.. ini hanya luahan hati seorang yang tak belajar tinggi2.. saya belajar rendah2 je.. blok pon xpernah dapat tingkat 5..paling tinggi pon tingkat 3 je.. :P .. okeyh,, itu aje sembang bantai kita pada hari ini..

jom jadi hamba berjiwa syariat... :D

Tiada ulasan: