11 Ogo 2010

~::Bingkisan Ramadhan:;~


Salam Ramadhan Kareem...

Doaku..moga ramadhan kali ini membasmi segala kuman yang ada dihati..dijiwa..diminda
benar..sukar menentang nafsu yang bermaharajalela..
namun..bagi seorang hamba..nilai ibadah menjadi ukuran amalan..
harus diinsafi detik dan waktu yang berlalu..

Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah SAW telah bersabda yang bermaksud :
" Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu"

ya rabbi..kurniakan kepadaku..sahabat2ku..keluargaku..dan saudara seislamku..keberkatan dan kerahmatan yang telah engkau janjikan..

amin..amin..amin ya rabbal alamin..


Mencari makna dalam kehidupan yang tidak difahami oleh diri sendiri..amat sukar untuk dijelaskan.. terasa kadangkala bebanan yang terpikul tidak mampu digalas bukan kerna masalah berat ataupon ringan.. permasalahan bidang yang dipinggirkan..bukan namanya perjalanan bila banyak perhentian yang tidak memerlukan jalan..tiada penunjuk arah..sedang diri terkial2 mencari ke mana sebenarnya jalan yang diberi untuk dituju.. bukan mudah berjalan setelah biasa berlari.. bukan mudah melihat , jika selama ini memerhati.. ya rabbi..adakala sabar itu bukan semudah sebutan..indah didengar..sakit dirasa..

Orientalisme..semakin hari mengkaji perihalnya..makin merasa umat islam begitu lemah..hatta yang mengaku membawa perjuangan sekalipon begitu jahil tentang isu yg diserang dikalangan umat islam.. dakwah harus diteruskan namun dunia hari ini memerlukan pengetahuan yang amat tinggi dalam menyampaikan dakwah.. cukup terkesan pada diri ini bilamana meneliti perancangan yahudi- gerakan freemason.. yang mane kejatuhan demi kejatuhan khilAfah islam.. abbasiyah..dan turki uthmaniyyah..yang disekular liberalkan oleh mustafa kamal atarturk..begitupon akan datang islam pasti menang..namun kini bukan lagi zaman abrahah.. pertolongan dari allah semata2..zaman ini zaman peperangan minda dan usaha jundu2 islam ini.. sepertimana dalam satu persidangan oleh bangsa yahudi ini..kesimpulan yang dapat mereka buat.. umat islam akan kekal dan kuat selagi ada sistem khilafah islamiah..maka inilah yg berjaya mereka hancurkan.. dendam mereka pada kejatuhan palestin ditangan salahuddin al ayyubi..dan kebijaksanan sultan muhammad al fateh sehingga mampu menawan constatinopel@byzantine..cukup bertuah kala merenung dan memerhati..diri ini amat bertuah diberi kefahaman islam..ketetapan iman ..iallah..

*AGAK KECEWA..sebentar tadi..hu2.. bersemangat prepair u presentation.. sampai kul3,4 pagi xtido..last2..satu kelas asyik bercerita tentang isu semasa..xdan kami nak buat perbentangan..sabar ajelah.. moga2 dapat pahala..ada ke patut air mata mengalir kerna perkara kecik tu.. ya allah..halusnya jiwa ini..moga tarbiah lansung dariMU mendewasakan diri ini..amin

Tiada ulasan: