29 Mac 2015

ke mana rindu ingin dihamparkan..

Bismillah walhamdalah..

RINDU.... terpendam jauh nun jauh dikalbu.. tak dapat diluah.. tak dapat diceritakan. bagi sesetengah orang, bila bercakap soal rindu "biasa la tu.." "masalah hati" dll. gambarannya ialah ia bukan suatu perkara yang perlu diperbesarkan.

Ternyata.. hati ini rindu..sangat merindu.. "anak..." ramadhan dan syawal bakal menjelang.. hakikatnya baby2 sudah 8 bulan meninggalkan ibu ini. dibalut malam yang sunyi, ditemani sang suami yang setia.. menghiburkan hati dengan ragam-ragamnya. Allahu.. kerinduan apakah ini.

Menyingkap memori bermula dengan buku pink, yang erat dibawa ke masa sahaja.. dikhabarkan dokter di klinik kesihatan "twin kot.. tapi check dengan hospital dulu" . seterusnya check dengan hospital diberitahu "single" . maka bermula 3-5 bulan tidak tahu bahawa 2nyawa berada di dalam. tapi naluri ibu kuat menyatakan..twin... sehinggalag scan untk 20minggu.. ternyata telahan benar.. twin girl. nama yang bermain2 difikiran " zinnirah " dan untuk lebih meyakinkan hati serta menambah baik maknanya "zinnirah nur iman" last minit bila tahu twin, tambah nama "zulfa nur iman"

"Xde anak ni, boleh la nakpi mana2..senang"
"xpe nak buat kije lebih masa pon, bukannya ada anak"
"xsibuk dengan anak xpe, mudah nok buat kije"

kalo dulu, awal2 kehilangan, sungguh terhiris, sekrang cuma terbias luka. sudah terbiasa. namun, bila tengok our twin kakak kat rumah.. allahu, tuhan sahaja yang tahu betapa saya sayang twin tu.

serik alahan?? kalu dikatakan serik..hanya dibibir.. dihati meronta2 mengharapkan ketibaan baby2 yang sekian lama diidami. alahan pkr sementara. bersusah dahulu untuk mendapatkan kebahagiaan. maka positiflah.. senyuman anakmu lebih bermakna.. tangisannya lebih mendamaikan daripada kita yang menangis melihat mereka.

tahun ni dah sekolah.. masuk pasti ^^,

yang kehilangan anak, tabahlah.. syurga menantimu disana.. tidak Allah uji akan kemampuanmu. kalo sakit, menangislah.. jangan pendam.. luahkan dalam doa dan dalam setiap sujud.. jadikan malam tempat merintih sedangkan siang.. untuk kegembiraan insan2 yang ada disisi.

bestday kembar huda dan hadi 15.3.2015 cheya sponser kek tau ^^,
semoga Allah ganti kembar2 yang lebih banyakkkkk untuk saya.. ngee.. amin2....
anak2 yang soleh solehah.. amin..

Tiada ulasan: