7 Jun 2013

jadilah hamba yang bersyukur


Assalamualaikum...  :)

Rasa lunak je suara memberi salam. walhal musim kedemaman berlaku dikhatulistiwa ini. :) ngade la sangat ayat ni. Alhamdulillah.. syukur.. syukur.. syukur.. segala aturan Allah sedang berjalan dengan sempurna. Masing-masing sedang mengalami masalah suara.. boleh ganti ella dan ramli sarip.. :) . sedangkan kita tahu maha baiknya Allah memberi sakit ini adalah untuk mengingatkan hambaNYA, ada "dosa" yang ingin dihapuskan.. subhanallah.. maha baiknya Allah.

Beberapa hari ini saya terfikir akan masalah diri.. sebulan sudah tidak datang uzur..akhirnya bila sudah semam2 begini, baru datang haid. lalu saya meneroka permasalahan ini di page fb dr.hamid dan juga blog Dr. Hamid arshad untuk merungkai permasalahan. sudah 3 bulan berturut2.. setiap kali datang haid mesti saya demam. perihal sakit begini adalah sebagai perkongsian untuk yang lain supaya berikhtiar menjaga diri. Alhamdulillah.. kehidupan saya normal berbanding kawan2 yang kadang2 3kali setahun je datang haid.. dahsyat2.. sayangilah diri anda ye..

Hari ni sehingga esok.. kerja saya shif.. 24 hours :) becoz ganti shiff semalam. semoga kuat dengan demam2 yang masih berbaki. berdoalah di hari jumaat ini.. semoga barokahNYA sentiasa memayungi kita. hurm... rasa nak makan sup je sokmo ;( .. xjamah pon makanan kenduri tadi. xselera kot.. hari ni walimah adik sepupu yang berusia 17 tahun..gigirl tuh :) jodoh sam[pai awal.. dari malam tadi bertungkus lumut dan lumat menyiapkan baki2 kerja. Iallah, mudah-mudahan berpanjangan jodohnya..

p/s: dalam kesibukan walimah ini, ramai pulaks yang memfokuskan perihal saya :) kenapakah.. semoga yang baik2 disyukuri.. yang mane tidak diterima hati anggap sebagai ujian diri.. fi amanillah.. Allah maha baik :)

Tiada ulasan: