7 Feb 2012

Gendang Perang Bermula



Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), samada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab) dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui.
*boleh hubungi saya untuk mendapatkan koleksi2 keluaran jundi resources..0132510144

****************************************

Lama mengambil masa menyingkap kembali hala tuju sebuah kehidupan.. ALLAHURABBI... banyak tersasar perjalanan seorang hamba.. setiap perkara yang ALLAH tunjukkan ada Ibrah yang perlu diambil supaya hidup ini sentiasa diberi peringatan. saat ini dirasakan ALLAH sangat memberi perhatian kepada diri ini. Awalnya hampir ditapis oleh Allah dalam menuju agamaNYA. rasa malas,ego,banyak perkara difikirkan sedangkan kemana AKIDAH PERJUANGAN dalam diri??.. ALLAH..


وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ

Dan tetaplah memberi peringatan, karena sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman.

kesempurnaan bukanlah satu penghalang untuk memberi..namun jangan diketepikan kerana qudwah hasanah adalah sikap para golongan terdahulu,nabi dan sahabat2. jangan terlalu mengikut akal apabila bercakap tentang sesuatu. perbaiki diri dan perbaiki orang lain.

menuju kemenangan Islam. PERLU banyak muhasabah dan banyak perkara yang mesti disegerakan untuk memberi ruang tumpuan sepenuhnya untuk perkara lebih penting.

sedang menghafal dan tadabbur surah al hujurat~~ jom teman2.. IBRAH yang perlu direnung2kan.

2 ulasan:

ibn suhaimi™ berkata...

Konsep 'fatabayyanu' mesti sentiasa tersemat dalam ahli gerakan..Usah jemu menulis:)

Nurul Iman "Yakinlah Allah Kan Ada ^^," berkata...

iallah.. iman yazid wa yankus.. dan bersegeralah mencari kekuatan untuk istiqamah~~ibrah ujian umat terdahulu~~syukron doanya