6 Nov 2010

ALLAH..Engkau dekat

bismillahissamiil,alimi minassyaitanirrajim..

allah..allah..maha besar..maha mengasihani..maha mengetahui setiap sesuatu yang berlaku. sabarkanlah hati ini ya rabb..meskipon payah untuk melawan.

bermain bola tampar bersama sahabat.meskipon tangan ini sedang membengkak..tetapi melihat wajah2 mereka.kesakitan seolah hilang sebentar.setelah lama istirehat dalam menjalani kewajipan hambaNYA. bersiap2 menuruni langkah dengan laju.. surau saodah..saat yang sangat dirindui.. kedengaran suara imam muda saodah yang sentiasa istiqamah..terasa sangat segar. bersemangat dalam mencari sesuatu menuju rabb..

seusai solat magrib berjemaah..mata mula gelisah..hati mula tidak keruan..tazkirah magrib mula kedengaran.allah.allah.allah.beri hambaMU peluang untuk mendapat inzar dirumahMU. namun begitu lemahnya seorang hamba. langkah terpaksa diatur.. sakitnya ya ALLAH ujianMU ini. tangga dinaiki selaju mungkin..rebahan dalam tangisan..saat ini hanya ingin mengadu padaMU ya ALLAH..

mata ini dibuka perlahan2..allah..payahnya untuk berdiri..berat segalanya.. jam 12.30 pagi.. tertidur dalam nikmat kesakitan. terima kasih ya ALLAH.. solat isya' belum ditunaikan. dalam kesayuan pagi ini ya ALLAH.. berilah peluang hanya sekali.. untuk kekuatan diri ini.sementara tangan ini masih terkial2 menaip pengaduan pada ALLAH.. kerna hati cukup bercelaru.. kuatnya ya ALLAH.. gangguan syaitan ini..merindui kehadiran syeikh.. ALLAH..engkau tahu dimana kelemahan hambaMU ini..berilah sedikit kekuatan menghadapi mehnah ini.. "sakit disebabkan syaitan..jangan terlalu dibangga2kan..makin kuat pula datangnya" pesan seorang ust.

"Adakalanya kesusahan dan musibah yang menimpa dirimu itu menandakan kerinduan Allah untuk berhubung mesra denganmu"

ibu : demam..moga allah merahmati mak sentiasa
fateh : anak kecil ini pon demam.lelah. dalam dakapan dia terlena..
sis : demam dah pulih walau bukan sepenuhnya


Tiada ulasan: