20 Ogo 2010

ALangkah Susah "Tarbiah"

salam,alaik

Allahurabbi..3x..

Indahnya tarbiyah dari Allah.
Yang jauh Allah dekatkan, yang lalai Allah ingatkan...Ketika aku memohon kekuatan,
Allah memberikan aku kesulitan sehingga aku kuat,..Ketika aku memohon kebijaksanaan,
Allah memberikan aku masalah untuk aku pecahkan,..Ketika aku memohon kesejahteraan,
Allah memberikan aku akal untuk berfikir,..Ketika aku memohon keberanian,
Allah memberikan aku bahaya untuk aku atasi,..Ketika aku memerlukan cinta,
Allah memberikan aku orang bermasalah untuk aku tolong,
Ketika aku memohon bantuan,..Allah memberikan aku kesempatan,
Ketika aku tidak pernah menerima apa yang aku minta,
Tapi aku menerima apa yang aku perlukan.


masalah hati... wahai abnaul pendokong agama islam.. alfaqirah bukanlah hambaNYA yg hebat..kerna tidak diuji sehebat antumna.. antumna amat hebat menerima tarbiah langsung daripada allah..

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:
"Sesungguhnya Allah tidak melihat pada rupa bentuk kamu tetapi Dia melihat kepada hati dan amalanmu."

“Allah tidak membebankan seseorang melainkan sesuai dengan kemampuannya.”(-Surah al-Baqarah ayat 286-)



Tiada ulasan: