14 Mac 2010

:: nilai cintaMU ::


assalamualaikum..

syukur wal hamdulillah..PENAT.. itulah ungkapan yang mampu diluahkan saat ini..dari pagi duk bertapa kat libry.. terpaksa cover 3hari..sekembalinya dari kem motivasi..sis bertekad untuk terus pulang ke rumah semalam.. nak menjenguk ibu yang disayangi.. rupanya ibu sakit.. demam panas.. kerap kalinya ibu sakit..ya ALLAH, aku belum sedia untuk kehilangan insan yang aku sayangi ini..pagi tadi ayah hantar kampus n sempat lagi belanja makan..aku amat merindui insan2 ini ya ALLAH..nak saje tadi pulang semula ke rumah..temani mak.. tadi dah call adeq dia kata ayah dah bawa mak pi klinik.. sis akui, pelajaran akhir2 terganggu..cukup buat untuk ambik keputusan untuk stop study buat sementara.. namun apadaya.. ada matlamat yang lebih penting..SESUNGGUHNYA perjuangan itu akan di uji..sungguh sis tengah di uji dengan limpahan kasih sayang yang mengkaburkan pandangan.
Allah SWT telah berfirman yg artinya “Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dgn kesanggupannya.” “Tidaklah kamu dibebani melainkan dgn kewajiban kamu sendiri.” “Hai orang-orang yg beriman selamatkanlah diri kalian dan keluarga kalian dari api neraka.”

sekarang nie..curi masa untk siapkan asgment..rupa2nya ada yang tak siap lagi..rasanya dah setlekan sebelom pi kem. allah nak uji lah tu.. sepanjang kem tersebut, memang tak pernah rasa penat ataupon "malas" . sentiasa xtive n hyper xtiv lagi..apatah lagi ditaklifkan sebagai ketua fasi untuk menganggotai 280 peserta. bukan 28 orang.. alhamdulillah..sis laksanakan sebaik yang mungkin..teringat kecergasan abg balang..deq syafiq n laen2.. cuaca pula hujan sepanjang pogram. mahasuci ALLAH..banyak bagi nikmat. walaupon ada beberapa slot tergendala tapi dapat cover dengan xtiviti laen.. segala ilmu yang sis dapat di kem la tansa.. sis bagi semua kat kem tu..hu2.. nampak cam tak kena plop bila ajar yang bukan2..takpelah..remaja bukan senang nak bentuk. moga sis ambik pengajaran terhadap semua apa yang berlaku..

tanggungjawab yang lebih besar menanti..sentiasa menunggu masa ini supaya tidak dsia2kan dengan perkara tak berfaedah.. kekadang sunyi menguasai diri..tapi adakala perlu yakin.. kerja banyak menanti.. tolong agama ALLAH..bukan perkara bleh sambil lewa.. sis pernah hampir "futur" kerna nikmat perhubungan yang diberikan oleh ALLAH, namun disalahgunakan.. gembira dikelilingi gelaktawa..namun hati kusam dan tercemar.. alhamdulillah, walaupon sering diuji dengan pelbagai rintanga..sis tetap dengan langkah walaupon goyah.. sekali lagi sis bukanlah seorang yang sempurna untuk memberi..namun datangnya bukan waktu yang sesuai..ada yang lebih baik dari diri ini..harusnya mencari yang lebih itu.. hidup sis untuk mencintai ALLAH dan rasul..jika ada yang mencintaiNYA bersamaku..itulah yang ku harapkan.. banyak sangat pengalaman bersama manusia..makin hari makin tawaq untuk senyum ketawa,berbual kosong yang tak bermakna,melakukan xtiviti membuang masa..namun diharapkan didalamnya hati tersenyum..jiwa gembira dengan nikmat yang tak pernah putus dianugerahkan..teruskan istiqamah wahai diri..nilai cinta ALLAH dihati..amin

Tiada ulasan: